folkrace.

Folkrace, hur ska man egentligen förklara det med bra ord som man verkligen ser på det själv, ett nöje, hobby, intresse, en kul grej? Jag skulle nog beskriva det med alla dom orden men även med en livserfarenhet. Jag har ju växt upp med folkrace eller motorsport i allmänhet men mest folkrace och verkligen fått uppleva hela folkracelivet och jag kan säga att jag älskar det!
Och ända sen jag själv började köra för två år sen så har mitt intresse bara ökat och jag kan känna själv att man bli mer säker i sig själv på vad man klara av och inte klara av. 
 
Allt det min familj håller på med är en livsstil, inte bara en hobby, motorsport ÄR en livsstil och inte bara nått man " roar sig med" som nästa alla andra hobbys. Man viger sitt liv åt bilarna, tävlingarna, folket och allt runtomkring. Viger kanske var att ta i men det blir nästa så när man är två stycken som kör varsin folkracebil och en far som kör sin rallycrossare. Man blir mer insatt än man någonsin trodde man skulle bli men jag älskar det!
 
Det jag speciellt älskar är allt folk runt omkring, alla blir så "familjiga". Gemenskapen går inte att förklara, man kan prata med alla, be om hjälp till alla och bara umgås med alla sköna personer som också viger sina liv åt motorsporten. Sen att man är tävlingsinriktad som en ja jag vet inte vad behöver man ju inte prata om...
 
En trygghet jag kan känna är att min bror finns vid min sida på varje tävling även att pappa och min farbror finns är också en trygghet. Även om jag och David körde i samma klass så visste jag att han inte skulle skicka mig rakt ut i skogen bara för att jag råka nudda han eller nå, dock hände ju de u Lyckslele men de behöv vi ju inte ta upp.
 
Nu kommer jag ju gå upp i damerna nästa sommar och jag gruvar mig redan, jag vet att jag inte kommer hänga med som jag gjorde i jun men det kommer bli en utmaning de första tävlingar som dam, men jag ser fram emot det!
 
Jag kan känna att jag verkligen älskar allt som har med sporten att göra ( ni som säger att de inte ären sport ska dra dit pepparn väx! ), sen adrenalinet man får när man ställer sig på startplattan är nog det bästa, sen se grönljuset och sen plattan i mattan, ingen bättre känsla finns!
 
Jag kommer nog inte lägga av med detta inom en snar framtid, även de som går samhälls kan köra folkrace;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Håller med, motorsport är en livsstil och samhällare äger på den! ;D

2012-10-30 @ 09:56:59
URL: http://linnqvarnlof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0